دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 تدوین و الویت بندی استراتژی های ارتقای گردشگری مقصدهای شهری نوظهور مورد مطالعه شهر بوکان

جامعه آماری

جامعه آماری این پژوهش، مسئولین و کارشناسان و افراد آگاه به مسائل گردشگری شهر بوکان که به عنوان خبرگان شاخته می­شوند، می­باشد.

 

9-1) چارچوب کلان نظری پژوهش

در این پژوهش جهت ارائه راهکارهای مدیریتی و تدوین استراتژی مدل فرد.آر.دیوید در نظر گرفته شده می باشد. علت گزینش این مدل علاوه بر جامعیت، سهولت کاربرد و دقت در استخراج نتایج حاصله از آن بوده می باشد (پارسائیان و اعرابی،102:1384).

 

 

 

 

 

جدول 1-1- چارچوب جامع تدوین استراتژی

منبع: دیوید، 357:1382

 

 

 

 

10-1) تبیین واژه ها و اصطلاحات پژوهش

  • استراتژی: استراتژی عبارت می باشد از فرایند تعیین اهداف بلندمدت، اتخاذ شیوه کار و تخصیص منابع لازم برای تحقق این اهداف (رابینز،112:1385).
  • گردشگری شهری: سفرها و بازدیدهایی که به مقصدهای شهری انجام می­گیرد. سفرهایی که با انگیزه بازدید از جاذبه­های تاریخی و فرهنگی، تجاری، خرید و شرکت در رویدادها انجام می­گیرد. این گونه گردشگری رشد سریعی دارد و این امر فرصت بیشتری برای بازسازی بافت­های شهری فراهم می­آورد (ضیایی و میرزایی،131:1386).
  • مقصد: مقصدها ترکیبی[1] از محصولات گردشگری هستند، برای ارائه یک تجربه یکپارچه به مصرف کنندگان. به عنوان مثال ترکیبی از چندین عنصر که بازدید از مکان را برای غیربومیان با هدف تفریح، تجارت، سرگرمی و غیره میسر می­سازد (هارتل[2]،2002).
  • مقصد نوظهور: یک مقصد گردشگری نوظهور یک منطقه ژئوپولیتکی می باشد که گردشگری را به عنوان ابزار توسعه اقتصادی اجتماعی پذیرفته می باشد و جامعه به پتانسیل­های گردشگری به عنوان اهرمی برای افزایش رفاه اقتصادی اجتماعی می­نگرد. هر مقصد چرخه­ای با ویژگی­ها و مراحل منحصر به فرد دارد، با استنباط از مدل باتلر بعضی مفروضات اساسی در مورد مقصدهای نوظهور ساخته می­گردد؛ دریک مقصد گردشگری نوظهور در سمت عرضه، گردشگری از طرف دولت و جامعه محلی به عنوان ابزار توسعه اقتصادی پذیرفته شده می باشد و استراتژی­هایی برای تحقق این دیدگاه (توسعه و طراحی محصول) معرفی می­گردد. اما در سمت تقاضا ، بازار آگاهی کمی از مقصد دارد و این تصور هست که مقصد فاقد محصول منحصر به فرد برای جذب گردشگر باشد (باتلر[3]،1980).

[1] Amalgam

[2] Hartl

[3]Butler

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

) اهداف اصلی

  1. شناسایی استراتژی­های ارتقای گردشگری مقصدهای شهری نوظهور
  2. الویت­بندی استراتژی­های ارتقای گردشگری مقصدهای شهری نوظهور

2-5-1) اهداف فرعی

  1. تعیین جایگاه شهر بوکان در مدل چرخه عمر باتلر؛
  2. شناسایی نقاط قوت و ضعف شهر بوکان در راستای ارتقای گردشگری؛
  3. شناسایی فرصت­ها و تهدیدهای شهر بوکان در راستای ارتقای گردشگری.

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان :تدوین و الویت بندی استراتژی های ارتقای گردشگری مقصدهای شهری نوظهور مورد مطالعه شهر بوکان  با فرمت ورد

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید