دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 انتظارات گردشگران چینی و رضایت آنان پس از بازدید از ایران مورد مطالعه شهر اصفهان

 تعاریف رضایت مشتری، برگرفته از

گیس و کات (2000) پس از مطالعه دقیق پیشینه موجود دریافتند که یک تعریف از رضایت که مورد قبول همگان باشد وجود ندارد. بعضی از تناقضات در تعریف عبارتند از :

    شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

  • بحث بر سر اینکه رضایت یک فرآیند می باشد یا یک نتیجه؛
  • اختلاف بر س راینکه رضایت یک پاسخ شناختی می باشد یا انفعالی؛
  • اختلاف بر سر بهره گیری از اصطلاحات معین برای اظهار مفهوم: ” رضایت مصرف کننده“، ” رضایت مشتری” یا ” رضایت”؟

همچنین آنها سه بخش کلی را که در تعریف موجود در پیشینه مشترک می باشد را مشخص نمودند:

  • رضایت مصرف کننده نوعی پاسخ می باشد، یک قضاوت احساسی، شناختی یا ارادی؛
  • پاسخ براساس ارزیابی یک مولفه خاص (انتظارات، محصول، تجربه، مصرف­کننده و غیره)؛
  • پاسخ در یک زمان خاص (پیش از خرید، پس از خرید، پس از مصرف، پس از تجربه تمدید شده و غیره) داده می­گردد ( Chi, 2005).

البته اکثر مطالعات مرتبط با رضایت گردشگر بر فرهنگ­های غربی تاکید داشته اند و تعداد اندکی از آنها این موضوع را در کشورهای آسیایی مطالعه کرده­اند (Wang et al., 2009).

 

2-2-1- اهمیت و مزایای رضایتمندی

راضی کردن مصرف کننده به سه دلیل دارای اهمیت می باشد که عبارتند از :

  • منجر به تبلیغات دهان به دهان مثبت محصول توسط گردشگر میان دوستان، بستگان و در نتیجه جذب مشتریان جدید می­گردد.
  • با ایجاد رضایتمندی در مشتریانی که برای اولین بار از محصول بهره گیری می­کنند، می­توان آنها را تبدیل به مشتریان وفادار نموده و در نتیجه منبع ثابتی از درآمد را بدون نیاز به صرف هزینه اضافی در بازاریابی ایجاد نمود.
  • رسیدگی به شکایات هزینه­بر، وقت­گیر و برای اعتبار ارائه دهندگان خدمات نامطلوب می باشد. همچنین، هزینه­های مستقیمی را که ناشی از پرداخت خسارت می­باشد تحمیل می­نماید (Huang & Sarigollu, 2007).

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

  • توسعه بینش عمیق­تری نسبت به انتظارات گردشگران چینی.
  • تحلیل ابعاد انتظارات گردشگران در حین ورود.
  • تحلیل ابعاد رضایت گردشگران در حال خروج.
  • بالابردن سطح دانش موجود از انتظارات گردشگران چینی، و بهره گیری از آن در برنامه ریزی و بازاریابی.
  • شناسایی و اولویت­بندی مهم­ترین انتظارات گردشگران چینی در دو مرحله قبل و پس از سفر.

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : انتظارات گردشگران چینی و رضایت آنان پس از بازدید از ایران مورد مطالعه شهر اصفهان  با فرمت ورد